مارتک: بنا بر آخرین نظرسنجیهای انجام شده توسط Matter Communicationsبالغ بر 89 درصد از مدیران ارشد بازاریابی و مدیران عامل برای افزایش سرمایهگذاری بازاریابی برای سال 2023 برنامهریزی میکنند تا فرصتهای رقابتی مناسبی را برای برندهای خود ایجاد کنند. Matter Communications که یک آژانس ارتقای برند است و تسهیلاتی چون خدمات روابط عمومی، بازاریابی و خلاقیت پردازی را ارائه میدهد، به تازگی یافتههای نظرسنجی چشمانداز بازاریابی 2023 خود را منتشر کرده که به بررسی رفتارهای بازاریابان فعال در کسبوکارهای B2B، مراقبتهای بهداشتی، خردهفروشی و خدمات حرفهای برای مدیریت و چگونگی برنامهریزیهای آنها پرداخته است. بودجههای بازاریابی، چالشهای اقتصادی را برطرف میکنند و مشتریان را در سال پیشرو هدف جذب خود قرار میدهند. این نظرسنجی نشان داد که به طور تقریبی همه (بالغ بر89٪) مدیران عامل و مدیران ارشد بازاریابی در حال برنامهریزی برای افزایش سرمایهگذاریهای بازاریابی خود در سال 2023 هستند و حدود نیمی از مدیران (44٪) برای افزایش قابل توجه سرمایهگذاریها برنامهریزی میکنند.
سیگنور اسکات، مدیرعامل Matter Communications در این مورد گفت: «بررسیهای ما و دادههای تاریخی ثابت میکنند که بازاریابان میدانند که در حالی که کاهش بودجه بازاریابی و تبلیغات در زمان بیثباتی اقتصادی ممکن است باعث تسکین موقت بحران مالی شود، اما اغلب منجر به فشار طولانیمدت و قابل توجهی بر خطوط تولید و فروش، آگاهی از برند و اعتماد مشتری میشود.»
از آنجایی که بازار به طور فزایندهای با برندهایی غنی میشود که برای جلب توجه رقابت میکنند، پس سازمانها با ارائه محتوای مناسب و با ارزش به مخاطبان خود، سرمایهگذاری در استراتژیهایی با بازگشت سرمایه (ROI) بالا را در اولویت خود قرار میدهند. وقتی از مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد بازاریابی خواسته شد که سه حوزه با بازگشت سرمایه بالا را در سال گذشته انتخاب کنند، به ترتیب به موارد زیر اشاره کردند:
- روابط عمومی + رسانههای اجتماعی (69%)
- بازاریابی محتوا (49%)
- بازاریابی ویدیویی (39%)
دادههای اخیر نشان میدهد که ۸۰ درصد از مدیران عامل پیشبینی میکنند که در ۱۲ ماه آینده، رکود اقتصادی بر کسبوکارشان سایه خواهد انداخت. نظرسنجی Matter نشان داد که بزرگترین چالشهای پیشروی برنامههای مدیران عامل و مدیران ارشد بازاریابی در سال 2023 به ترتیب عبارتند از:
- اندازهگیری دقیق عملکرد بازاریابی (31%)
- بیثباتی اقتصادی (30%)
- هدایت فروش واجد شرایط (25%)
- پشتیبانی از رهبری مجموعه (12%)
- سایر (2%)
هنگامی که از این مدیران خواسته شد سه حوزه برتری را انتخاب کنند که قصد دارند بودجه بازاریابی 2023 را در آن تزریق کنند، رتبهبندی آنها به ترتیب عبارت بودند از:
- روابط عمومی + رسانههای اجتماعی (66%)
- عملیات بازاریابی / تجزیه و تحلیل / فناوری بازار (59٪)
- بازاریابی محتوا (50%)
- بازاریابی ویدیویی (38%)
- ساخت برند (25%)
- SEO + SEM (24%)
- خرید رسانه (15%)
- ارتباطات داخلی (13%)
- افزایش تعداد متقاضیان (11%)
وقتی همهگیری ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شروع شد، برندهای بیشماری افسار افزایش بودجه خود را کشیدند، اما به سرعت متوجه شدند که بیش از حد واکنش نشان دادهاند. کسانی که در این مسیر باقی ماندند و بودجه بازاریابی خود را کاهش ندادند، از شتاب بینظیر در فروش لذت بردند، زیرا در ذهن مشتریان خود باقی ماندند. در همین راستا و بنا بر نظرسنجی انجام شده، 34 درصد از مدیران ارشد بازاریابی، سرمایه گذاریهای بازاریابی خود را در طول قرنطینه و محدودیتهای دوران کرونا در 2020-2021 افزایش دادند. از بین کسانی که سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را افزایش دادند، حدود 71٪ رشد قابل توجه یا متوسطی را در طول دوره 12 ماههی بعدی تجربه کردند. در حالی که 48٪ از کسبوکارها سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را کاهش دادند. در حال حاضر در این گروه از کسبوکارها، حدود 90٪ از مدیران ارشد بازاریابی اکنون در حال برنامهریزی برای افزایش سرمایهگذاری خود در سال آینده هستند.
نظرسنجی چشمانداز بازاریابی که توسط کمپانی Matter Communications از 29 تا 30 سپتامبر 2022 انجام شد، بر پایه نظرسنجی آنلاین بیش از 200 مدیر ارشد اجرایی و مدیران ارشد بازاریابی در کسبوکارهای B2B، مراقبتهای بهداشتی، خردهفروشی، خدمات حرفهای و خدمات پیش از فروش بدست آمده است.