مارتک: بنا بر اخبار جدیدی که از سوی وبسایت the Information و به نقل از شرکت متا، شرکت مادر اینستاگرام منتشر شده، این شبکه اجتماعی به تدریج تب shop خود را حذف خواهد کرد. این تب که برای نخستین بار در سال 2020 به این پلتفرم افزوده شده بود، قرار است با نسخه سادهتر و شخصیسازی کمتری جایگزین شود. طبق گزارش این وبسایت، متا به کارکنان خود گفته است که این تغییر، نشاندهنده اهداف جدید این شرکت است که با درآمد تبلیغاتی مرتبط است. متا در بیانیهای اعلام کرد: «تجارت برای اینستاگرام مهم است؛ چرا که ما همچنان به تلاش خود برای ساده کردن فرآیند یافتن و خرید محصولات در این برنامه از طریق پستها، استوریها، ریلها و نوآوریهای جدید برای خرید و فروش آنلاین ادامه خواهیم داد.»
هنوز مشخص نیست که این تغییرات در اینستاگرام چه تاثیراتی بر مشاغلی که به طور مستقیم ازاین پلتفرم برای فروش خود استفاده میکنند، خواهد گذاشت. در ماه جولای، اینستاگرام قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود افزود تا به مشتریان اجازه دهد سفارشهای خود را در دایرکت ثبت و پیگیری کنند و با استفاده از Meta Pay هزینه آن را نیز پرداخت کنند.
در حال حاضر تب Shop به کاربران اینستاگرام، پیشنهاداتی را درباره فروشگاهها و بر اساس کاربرانی که دنبال میکنند و پستهایی که ذخیره کردند، ارائه میدهد. تغییرات پیش روی متا میتواند تاثیرات قابلتوجهی بر روش کسبوکارهایی که با اینستاگرام کار میکنند نداشته باشد، اما میتواند بر نحوه جذب برندها در این پلتفرم تاثیر بسیار داشته باشد.
از ماه می 2021 که اپل در آخرین بهروزرسانی خود، دستری به کوکیهای واسطهها را محدود کرد، چالش جدیدی برای مدیریت حریم خصوصی کسبوکارها ایجاد شد. در حالی که متا همچنان از طرح نهایی خود برای جایگزینی تبshop سخن نگفته است، طراحی احتمالی آینده آن روی کسبوکارهایی اثرگذار خواهد بود که از پلتفرم اینستاگرام استفاده میکنند.