مارتک: پیامدهای مداوم تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک میتواند بیش از آنچه که انتظار میرفت، بر سود این شرکت تأثیر داشته باشد. یک شرکت بینالمللی و بزرگ تبلیغاتی IPG، به مشتریان خود توصیه کرده است که تبلیغات را در این پلتفرم رسانههای اجتماعی «به طور موقت متوقف کنند». بنا به گزارش وبسایت فست کمپانی، این شرکت نگران تعهد آینده توییتر به اعتماد و ایمنی تحت رهبری ایلان ماسک است. خبر این تصمیم، اولین بار روز سهشنبه توسط رایان بارویک از Morning Brew گزارش شد. خرید 44 میلیارد دلاری ماسک از توییتر منجر به اخراج تعدادی از کارکنان این شرکت، تحولات داخلی و استعفای مدیران ارشد تبلیغاتی آن شده است. از سوی دیگر مدیرعامل شرکت تسلا تغییراتی اساسی را در این پلتفرم اعمال کرده است؛ از جمله دریافت هزینه از کاربران برای تیک آبی و کاهش قوانین تعدیل محتوای توییتر.
آژانس تبلیغاتی IPG که با نام Interpublic Group نیز شناخته میشود، فهرست عظیمی از مشتریان توییتر دارد که شامل Mattel، Coca-Cola، Amex و Spotify میشوند. این آژانس در کنار شرکتهایی چون WPP، Omnicom و Publicis Groupe یکی از به اصطلاح چهار آژانس بزرگ تبلیغاتی جهان محسوب میشود. این شرکت به دلیل تعامل نزدیک با توییتر، توقف یک هفتهای تبلیغات را به مشتریان خود توصیه میکند؛ اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که چه تعداد از مشتریانش به این هشدار توجه خواهند کرد. حداقل یک تبلیغکننده بزرگ، خودروساز جنرال موتورز، تایید کرده است که تبلیغات در توییتر را به حالت تعلیق در میآورد.