مارتک: «لندین» که به سرویسهای دیجیتال مارکتینگ برای ساخت لندینگ پیچ (صفحه فرود) کمپینهایشان کمک میکند، در گزارش سال ۱۴۰۱ خود به بررسی چالشها و مشکلاتی پرداخته است که قطعی و محدودیت اینترنت از نیمه دوم سال پیش تا کنون برای کسبوکارها ایجاد کرده است. طبق این گزارش در پاییز ۱۴۰۱، قطعی اینترنت توقف فعالیت بازاریابی کسبوکارها را به دنبال داشته و باعث کاهش ۷۰ درصدی ساخت لندینگ پیجها توسط این پلتفرم و کاهش ۵۰ درصدی ترافیک ورودی لندینگ پیجها شده است.
گزارشهای منتشر شده توسط شرکتهای مختلف در مورد عملکرد آنها در سال ۱۴۰۱، نشان دادهاند که قطعی و محدودیتهای اینترنت که از انتهای تابستان سال گذشته شروع شد، چگونه کسبوکارهای مختلف را با چالش مواجه کرده است. لندین هم مانند هر کسبوکار آنلاین دیگری از این قاعده مستثنی نبوده و آسیبهای ناشی از قطعی و محدودیت اینترنت را تجربه کرده است.
در ابتدای این گزارش، «لندین» به اتفاقهای مهمی اشاره کرده که در هر فصل برای این پلتفرم رخ داده است؛ از بزرگتر شدن تیم و اضافه شدن پنل آماری به لندین گرفته تا بهینهسازی ۵ برابری سرعت ذخیرهسازی لید و رشد ۲ برابری کاربران نسبت به فصل گذشته. همچنین در همین بخش «لندین» اعلام کرده است که در پاییز و با قطع سراسری اینترنت، آنها با کاهش ۷۰ درصدی ساخت لندینگ پیجها و کاهش ۵۰ درصدی ترافیک ورودی لندینگ پیچها مواجه شدهاند.
«لندین» در نمودارب نشان داده است که در پاییز و با اوج گرفتن قطعی و محدودیت اینترنت، بازدید از لنیدنگ پیجهای این شرکت با افت شدیدی مواجه شده است. دلیل این امر هم قطعی اینترنت و توقف فعالیت بازاریابی کسبوکارها بوده است. هرچند که در ادامه با راه افتادن کمپینهای کمک به کسبوکارهای کوچک و شروع زمستان، فعالیتها بازاریابی کسبوکارها از سر گرفته میشود و برگزاری کمپینها افزایش پیدا میکند.
«لندین» در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ خود اعلام کرده است که بیش از ۳۰ هزار کسبوکار فعال از این پلتفرم استفاده میکنند و ماهانه بیش از ۳ هزار لندینگ پیج فعال در این سرویس میزبانی میشود.
بیشتر لندینگ پیجهایی که از طریق «لندین» ساخته شده، مربوط به موضوعات آموزشی با ۲۲ .۲۲ درصد سهم بوده و در جایگاه دوم کسبوکار با ۲۲۰۳ درصد قرار دارد. فروشگاهی با ۱۷.۶ درصد، سایر با ۹.۱۵ درصد، مالی با ۷.۵۶ درصد از دیگر موضوعاتی لندینگپیجها بوده و کمترین موضوع مربوط به لندینگپیجها در «لندین»، به ورزشی با ۱.۸۹ درصد سهم و سفر و گردشگری با ۳.۱۵ درصد سهم اختصاص داشته است.
طبق این گزارش، کاربران برای لندینگپیجها از کانالهای تبلیغاتی مختلفی استفاده میکنند که یکتانت، کانالهای داخلی کسبوکارها و تپسل پراستفادهترین آنها بودهاند.
همچنین در این گزاش به این موضوع هم پرداخته شده است که کدام کانالهای تبلیغاتی در لندینگ پیجها، نرخ پرش بیشتری داشتهاند که طبق آن بهترین وضعیت به کانالهای داخلی کسبوکارها، اینستاگرام و گوگل ادز اختصاص دارد. براساس توضیحاتی که «لندین» ارائه کرده، نرخ پرش، درصد افرادی را نشان میدهد که وارد لندینگ پیج شده، اما آن را بدون هیچ عملی ترک میکنند. این میزان هرچقدر کمتر باشد، بهتر است.
در پایان این گزارش، «لندین» اعلام کرده است که به زودی در سال ۱۴۰۲ سرویس جدید خود برای ورود به بازار را معرفی خواهد کرد.
گزارش عملکرد کامل «لندین» را از اینجا بخوانید.