مارتک – متا میخواهد یک چتبات هوش مصنوعی را به قسمت پیامهای دایرکت این شبکه اجماعی اضافه کند. شرکت متا که سعی دارد از هیچکدام از جریانهای جدید روز دنیا جا نماند در حال توسعه ابزارهای جدید مبتنی هوش مصنوعی برای فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است و میخواهد شبکههای اجتماعی خود را با موج این روزها همراه کند.
متا قبلا نمونههایی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را در تبلیغات فیسبوک، ابزارهای بصری برای استیکرهای اینستاگرام و توسعه هوش مصنوعی چند وجهی بهره برده بود؛ اما حالا که بحث چتباتهای داغ است، متا نیز میخواهد قابلیت جدید چتبات هوش مصنوعی را به دایرکت اضافه کند. تصویر زیر را محقق برنامه، الساندرو پالوزی به اشتراک گذاشته است. طبق توضیحات وی، گویا اینستاگرام در حال توسعه یک گزینه چت هوش مصنوعی جدید است که به شما امکان میدهد درباره هر موضوعی که میخواهید از سیستم هوش مصنوعی تعبیهشده در دایرکت سوال بپرسید.
اگر با این چتبات گفتوگویی را شروع کنید، این گفتوگو به عنوان یکی از صفحات گفتوگوی شما به بخش دایرکت اضافه میشود. این چتبات از دو جهت براي اينستاگرام مهم است. از آنجايي كه كاربران كمتر از گذشته پست و استوری را در دایرکت برای هم میفرستند، اينستاگرام به دنبال راههای بیشتری برای گسترش گزینههای پیامرسانی خود است. این گزینه میتواند به این روند کمک کند. یکی دیگر از ابعاد مهم این چتبات، استفاده از هوش مصنوعی مولد و ساخت ابزارهای مرتبط درون فضای شبکههای اجتماعی است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیرا از طریق کانال اینستاگرام جدید خود در مورد هوش مصنوعی گفته بود:
«در کوتاه مدت، ما روی ساخت ابزارهای خلاقانه و جذاب تمرکز خواهیم کرد و در درازمدت، تمرکز ما روی توسعه شخصیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که میتوانند به روشهاي مختلف به افراد كمك كنند. ما در حال بررسی تجربههاي مختلف كاربر در اپ با متن، تصاویر و تجربههای ویدیویی و چندوجهی هستیم.»
باید دید که چگونه کمپانی متا خلاقیتهای آتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به شبکههای اجتماعی خود میآورد.