مارتک – «ازکی» روز گذشته در «رویداد مسیر» از محصول جدید ازکیوام (جستجو و امکان مقایسه هوشمند کالاها) رونمایی کرد.
در این رویداد مدیرعامل ازکیوام گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۱ منتشر کرد. مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی وام درباره عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد:« این اولین تجربه و حضور مجموعه ازکیوام در یک رویداد است و میخواهیم دراین رویداد از مسیری که ازکیوام در سال ۱۴۰۱ طی کرد، صحبت کنم.
به گفته مومنی ازکیوام در ابتدای تاسیس روی فضای اعتباری تمرکز داشت اما عرصه فینتک پیچیدگیهای زیادی داشت که باعث میشد هر بار مسیر ازکیوام به سمت شبکه بانکی و لیزینگ تغییر کند.
مومنی گفت: «اکنون به جایی رسیدهایم که کاربران از طریق ازکیوام میتوانند در کمتر از دو دقیقه وام از شبکه بانکی دریافت کند. البته، در ادامه مسیر، ازکیوام تمرکز خود را بر شبکه پذیرندگان گذاشت تا خدمتی که به کاربر میدهد، به راحتی به دستش برسد با اینحال تعداد پذیرندگان محدود بود. در حال حاضر ۱۶۰ پذیرنده وجود دارد که کالا و خدمات با کیفیتی دارند و با ازکیوام همکاری میکنند.»
مدیرعامل ازکیوام همچنین افزود: « تعداد کاربران این شرکت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر است که در آینده به ۵ میلیون کاربر خواهد رسید. حالا با استفاده از درگاه اعتباری ازکیوام کاربران میتوانند از یک ویفر تا یک خودرو را خریداری کنند.
در این رویداد حامد ولیپوری، مدیرعامل ازکی نیز به موضوع نیاز به جستوجو و مقایسه هوشمندانه در خرید اعتباری محصولات اشاره کرد و گفت: «ما در ازکی تلاش کردیم مقایسه را امکانپذیر کنیم. برای یک بیمه شخص ثالث مدلهای بسیاری وجود دارد و ارزش افزوده ازکی این است که انتخاب را آسانتر کند. ما در ازکی پنج میلیون کاربر داشتیم و مطمئن بودیم همانطور که برای خرید بیمه نیاز به مقایسه وجود دارد این امکان مقایسه میتواند در سایر بخشها نیز به کاربران کمک کند.
ولیپوری با بیان این که صنعت بیمه با دیگر صنایع متفاوت است، گفت: «حوزه فعالیت صنعت بیمه با کسبوکارهایی مثل اوبر یا اسنپ فرق دارند و تغییر در آنها آهستهتر صورت میگیرد. اما این صنعت به دلیل دامنه گسترده و تنوع محصولات بسیار جذاب است.»
محمود میرزایی مدیر ارشد محصول ازکیوام هم در این رویداد درباره محصول جدید ازکیوام گفت: «یکی از دغدغههایی که در حوزه لندتک نادیده گرفته شده بود امکان مقایسه برای خرید بود و ما بر اساس این نیازسنجی، امکان مقایسه و جستوجوی هوشمندانه را فراهم کردیم. مالیستی از فروشگاهها را برای مقایسه کاربران قرار دادیم تا متوجه شوند که چه خدمت و محصولی را تهیه میکنند.»
او در ادامه افزود:«موتور جستوجوی ازکیوام را به کمک هوش مصنوعی توسعه دادیم و این فرایند هشت ماه طول کشید. سرچ باکس سایت ازکیوام هم به کمک جستوجوی کلیدواژه کاربران به آنها در زمینه انتخاب و خرید اعتباری محصول کمک میکند.