مارتک: دنیای بازاریابی دیجیتال گسترده است و با رشد سریع فناوری، بزرگتر هم میشود. برای موفقیت در این حوزه، باید مقالهها، راهنماها و سایر منابعی را که اغلب به انگلیسی نوشته میشوند، مطالعه کرد. این حوزه، سرشار از اصطلاحات تخصصی، عبارتهای فنی و مخففهایی است که بدون دانستن معنای دقیق آنها، درک منابع مرتبط ممکن نخواهد بود؛ واژگانی که گاه زاییدۀ همین حوزهاند و گاه با واژگان سایر حوزهها مشترکاند، اما در بازاریابی دیجیتال معنایی تخصصی یافتهاند. بنابراین و از آنجایی که دسترسی به یک لغتنامۀ جامع تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، برای هر تازهوارد و متخصصی در این حوزه، ضروری است، «صبا ویژن» این لغتنامه را ارایه کرده است.
این لغتنامه که در فرآیند تدوین آن، ۲۷ لغتنامه موجود در فضای وب فارسی بررسی شده است، سه ویژگی اصلی دارد. لغتنامه صبا ویژن، جامع است، در حالی که سایر لغتنامههای موجود، تنها تعداد معدودی از واژگان پرکاربرد این حوزه را شامل میشوند و کاربر برای ترجمه و فهم کامل یک متن، ناگزیر است همزمان به چندین فرهنگ لغت مراجعه کند. لغتنامه صبا ویژن، دقیق است و با بررسی مراجع معتبر فارسی و انگلیسی، معانی دقیق هر واژه استخراج شده. لغتنامه صبا ویژن، کل حوزه تبلیغات و بازایابی دیجیتال را پوشش میدهد، در حالی که سایر واژهنامههای موجود، با تمرکز بر یک بخش از این حوزه گسترده نوشته شدهاند و سایر بخشها در آنها مغفول مانده است.
علاوه بر اینها، به طور مرتب و ماهیانه تعدادی واژه جدید به این لغتنامه اضافه میشود. در این لغتنامه، مفهوم کلی و دقیق هر واژه بهطور مختصر ارائه شده است، اما برای جزئیات و توضیحات بیشتر میتوانید به مطالب دیگر ویکیپدیا نیز سر بزنید و حتی نوشتن یک مطلب را از طریق سرویس مطلب درخواستی به ما سفارش بدهید. اگر واژه مد نظرتان را در این لغتنامه نیافتید، میتوانید از طریق نشانی content@sabavision.com به صبا ویژن اعلام کنید تا آن را در بهروزرسانیهای آتی اضافه کنند.